Koptelefoon verbieden in het verkeer zintuigen zijn hard nodig
Posted: 18 October 2015 08:18 AM
Administrator
Avatar
RankRankRank
Total Posts:  79
Joined  2012-10-28

Ik wilde graag wat aandachtspunten voor in het verkeer, misschien heeft iemand er iets aan, vooral jeugdigen kunnen hier hun voordeel mee doen. Eigenlijk weet niemand hoe we het scootervolk (ik druk mij nog netjes uit) zo weten te krijgen, dat ze zich gaan gedragen op de openbare weg.Levensgevaarlijk zijn ze.

En dan heb ik het natuurlijk over het kijk-mij-eens-wat-een-mooie-koptelefoon-ik heb volk!!
Gelukkig zijn er ook nog wel mensen die zich wel aan de regels houden, niet iedereen over één kam scheren dus.

Politie en wetsdienaren vinden het schijnbaar oké dat ze deze sociaal media en muziekapparaten maar altijd op hun oren hebben. Let wel : ze ontnemen zichzelf van één van hun beste zintuigen die ze hard nodig hebben in het verkeer.

Dat hebben we ook nog de bellende fietsers, wat een ramp. Een niet handsfree bellende automobilist moet €330, boete betalen. En rijd ze niet aan, want u werkt uzelf in de nesten, want je rijdt een zwakkere verkeersdeelnemer aan (die zelf schijnbaar niet hoeft op te letten) die alle rechten gaat gebruiken om u in een lastige positie te krijgen, kortom, we leven in de omgekeerde wereld.

Fietsers en bromfietsers zijn erg beschermd, en daar maken ze gebruik van.
Het wordt echt hoogtijd dat hier eens tegenop getreden wordt, vind ik, het is toch van de zotte?
Maar er gebeurt niets. De minister gaat hier niet tegen optreden, zei de heer Spee in ‘Wegmisbruikers’.

De politie heeft geen tijd om dit soort overtredingen te bekeuren, daarom wordt bellen op de fiets niet verboden, lekker slim hè?

Ik zeg: ‘Maak het gewoon verboden en pak er eens één af en toe.’ Met deze bekeuring kan je trouwens alle tekorten van de staatskas oplossen, want zo’n beetje heel de jeugd maakt zich schuldig aan deze overtreding. De ergernissen groeien de pan uit

A. van der Plas
IJmuiden